Acest concept este foarte des abordat de scriitori din domeniu, dar destul de prost înțeles de către cititori. Aici nu ne referim la a nu mai investi deloc în afacerea dumneavoastră, ci mai degrabă să înțelegeți lumea afacerilor dintr-o altă perspectivă, aceea a surselor de venit. Cu cât o persoană are mai mult surse de venit cu atât șansele să rămână fără bani într-o criză sau un eveniment mondial neprevăzut în care se prăbușesc toate piețele sunt mai mici. Acest aspect ar trebui să-l aibă toată lumea în calcul pentru un viitor cât mai liniștit pentru el sau familia lui.
Investiția în Active Externe Afaceri Dumneavoastră
În calitate de proprietar de afacere, sunt șanse mari să nu fiți prea interesat de ideea de a oferi pur și simplu bani dumneavoastră unei persoane, având încredere în ea că va gestiona bani cum trebuie. Doar pentru că sunt profesioniști care lucrează pe acea piață nu înseamnă neapărat că vor ști ce este mai bine pentru dvs. și pentru afacerea dvs. Cu toate acestea, există multe motive pentru a investi în afara afacerilor noastre, dar vreau să arunc o privire asupra statisticilor referitoare la lichidarea sau vânzarea unei companii.
În primul rând, există trei categorii de piață de bază în care afacerea dvs. va intra. Majoritatea companiilor trăiesc în cadrul micro-pieței. Acestea sunt companii cu venituri anuale de 5 milioane USD sau mai puțin. În continuare, avem întreprinderi care produc între 5 și 100 milioane USD și constituie piața de mijloc. În cele din urmă, avem piața superioară, unde trăiesc giganții industriei – McDonald’s, Apple, Coca-Cola etc. Companiile din piața superioară obțin venituri de 100 de milioane de dolari sau mai mult.
Ce Ne Spun Statisticile?
Potrivit Exit Planning Institute, 80% dintre companii nu vor vinde niciodată. Asta înseamnă că pentru fiecare zece oameni care citesc acest lucru, doar doi dintre ei își vor putea vinde afacerile. Acum, iată partea relevantă a acestei statistici, 80% din valoarea netă a activelor unui om de afaceri au o legătură directă cu afacerea lor. Prin urmare, când vine timpul să se retragă, opt din zece proprietari de afaceri își vor pierde 80% din averea lor.
Dacă vă gândiți că acest număr este probabil distorsionat de faptul că mulți proprietari de companii nu vor să-și vândă afacerea. Cu toate acestea, din cele 351.000 de întreprinderi de pe piața mijlocie din SUA, 250.000 – aproape 75% – vor încerca să vândă până în anul 2030. Mai mult, se anticipează că doar 25.000 din cele 250.000 vor fi considerate pregătite pentru vânzare atunci când o vor face. Când continuăm să urmăm acest fir, imaginea devine și mai clară. Doar 15.000 dintre cele 25.000 se vor vinde de fapt. Jumătate dintre companiile care se vând vor face acest lucru fără concesii.
Ce Înseamnă Acest Lucru Pentru Noi?
Privind cifrele, este destul de clar că mulți dintre noi vom rămâne în imposibilitatea de a ne vinde afacerile atunci când dorim să ne retragem. Sigur, există o mulțime de modalități prin care putem crește valoarea afacerii noastre și o putem face mai atractivă pentru investitori și potențiali cumpărători, dar trebuie să ne pregătim și pentru posibilitatea ca companiile noastre să nu se vândă. Asta înseamnă că nu ar trebui să ne concentrăm pe creșterea valorii afacerii noastre? Absolut nu. Creșterea valorii companiei are beneficii ei, indiferent dacă afacerea dvs. Se va vinde sau nu. Deci, ce facem pentru a ne pregăti pentru un viitor care nu merge conform planurilor noastre?
Deci, până la urmă, de ce un om de afaceri va trebui să investească în alte active în afară de afacerea lui? Răspunsul este că avem nevoie de un plan B. Trebuie să eliminăm sau să reducem riscurile și, prin urmare, trebuie să avem un plan de rezervă.
Proprietari de afaceri care investesc doar în afacerea lor devin sclavii afaceri lor. Nu petrec timp cu familiile lor și doar există, mai degrabă decât să-și trăiască viața. Nu știu despre tine, dar nu vreau asta pentru mine sau familia mea. Nu vreau asta pentru afacerea mea sau pentru echipa pe care am alcătuit-o. Toate acestea sunt motivele pentru care ar trebui să investim în active în afara afacerilor noastre. Nu vrem să fim blocați cu toate ouăle într-un singur coș.
Colectarea Ouălor
În termeni de investiții, numim asta diversificare. Acesta este un principiu care se aplică numerarului, afacerilor noastre și proprietăților noastre.
Avem nevoie de un portofoliu destul de diversificat, astfel încât, în calitate de proprietari de afaceri, să nu avem toate ouăle într-un singur coș. Ultimul lucru pe care îl dorim este să se întâmple ceva, o criză sau ceva neprevăzut și afacerea noastră să dea faliment și să rămânem nu doar fără nicio sursă de venit ci de cele mai multe ori și cu datorii. Poate suna dramatic, dar dacă chiar te gândești la asta, afacerile noastre pun literalmente mâncare pe mesele noastre. Dacă acele afaceri ar înceta brusc să existe, ne-am găsi într-o situație destul de neplăcută.
Construiți-vă viitorul de pe acum și extindeți-vă portofoliul în mai multe investiții cum ar fi – aurul, imobiliare, acțiuni, obligațiuni, sau alte surse care să vă aducă un venit. Nu uitați investiți doar în ce cunoașteți și în ce sunteți familiar cu domeniul.
Avantajele Diversificării În Afaceri:
- Minimizarea riscului de pierdere – dacă o investiție are un randament slab într-o anumită perioadă, alte investiții pot avea rezultate mai bune în aceeași perioadă, reducând pierderile potențiale ale portofoliului dvs. de investiții din concentrarea întregului capital sub un singur tip de investiție.
- Conservarea capitalului – nu toți investitorii se află în faza de acumulare a vieții; unii care sunt aproape de pensionare au obiective orientate spre conservarea capitalului, iar diversificarea vă poate ajuta să vă protejați economiile.
- Generarea randamentelor – uneori investițiile nu funcționează întotdeauna așa cum era de așteptat, prin diversificare nu vă bazați doar pe o singură sursă de venit.
More Stories
De Ce Imobiliare?
Când Este Cea Mai Bună Perioadă De Investit În Aur?
Bine Ați Venit